MELTDOWN VE SPECTRA AÇIKLARI NEDİR? - Kahve yazılım

6 Ocak 2018 Cumartesi

MELTDOWN VE SPECTRA AÇIKLARI NEDİR?

Yakın zamanda haber olarak yeniden karşımıza çıkan bu açıklar nedir hiç merak ettiniz mi?

Meltdown açığı INTEL'de bulunan bir açıktır işlemciler de oluşan bu açık işlemciden geçen tüm veriyi erişir kılar. Yani hardiskinizdeki her şey.

Spectra açığı AMD,ARM VE INTEL gibi her işlemcisi olan cihazda bulunan ikinci açıktır. Teknolojinin gelişmesiyle onlarsız yaşayamaz olduk. meltdown ve spectra açıkları bu teknolojilerin güvenilir olmadığını düşündürebilir. Ve çoğunuzda ben nasıl yaparım diyosunuz değil mi? :D
Aslında admininiz olarak ben bile merak etmedim değil.

"Yazılımcı olmadan önce hacker olmuştum" ve bu açıklarıda o sırada görmüştüm fakat yapımları cidden zor eğer isterseniz bunun hakkında bir yazı hazırlayıp size nasıl yapılıcağını anlatabilirim.

Yakın zamanda çoğu telefon hedef oldu ve giriş açıkları söylendi. bu telefonlar şöyledir;


---A73 çekirdeğini kullanan Huawei Mate 10, Mate 10 Pro.


---Samsung Exynos 7420 Octa'daki A57'yi kullanan Samsung Galaxy S6 serisi.


---Snapdragon 650 MSM8956'yi kullanan Sony Xperia X.


---Apple A5 içerisindeki Cortex A9, dolayısıyla iPhone 4S. iPhone 4 ve 3GS de          güvenlik açığına sahip ARM tabanlı yongaları kullanıyor.
---MediaTek'in Helio X20 yongası, Çin'de üretilen birçok üst seviye telefonda bulunuyor. Cortex A72'yi kullanan Xiaomi Redmi Pro gibi.






Bu açıklar birbirinden bağımsız güvenlik araştırmacıları tarafından kontrol edilmiştir.
spectrayı tabi eğer bir çeteniz yoksa yapamazsınız fakat meltdown yapabilirsiniz.
Yani telefona değil ama bilgisayara girebilirsiniz. Zamanla belki kapatılacak açıklardır fakat şuanlık bir onarım yapılamıyormuş.
Bugünkü yazımız bu kadardı sizi çok beklettiğimi biliyorum ama artık yazmaya yavaştan başlıyacağım takipte kalmayı unutmayın. :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder